17.6.09

Terleka Seperti Seketika

Assalamualaikum..peraturan waktu terlalu memaksa sehingga ada yang terkapai-kapai kelemasan dan tidak terdaya melangkah lagi..walaupun telah jauh kita berjalan dan belum menemui penamatnya namum langkahan itu perlu di teruskan selagi berjasad..teruskan berjalan dan buat seketika toleh ke belakang mengenal sejarah..jangan hanya menelan suapan sejarah yang sesuatu semuanya indah..waktu tidak akan mengasihani yang terus rebah..

seperti ada dalam sejarah..aku terleka lagi dan tempohnya agak lama..mungkin tidak ada jalan cerita yang boleh diadaptasikan menjadi sesuatu yang bermakna..hari-hari adalah sama menunggu suatu ketika agar semuanya tenang..agar semua orang bisa melupakan kesan2 yang aku olahkan untuk hari yang mendatang..aku mencipta sejarah ini untuk membuang iri hati mereka yang jelas merobek keinginan aku...tercipta sejarah ini untuk masa depan(hanya untuk aku..)

terasa lama dah tak menulis rangkap2 kat blog ni..kita kadangkala terleka atau terlupa apa kita sebagai manusia..bermula dari benda2 yang jelas di mata kita hingga yang terlalu kabur..benda yang kita tahu dan buat2 tak ambik tahu..terleka dengan dosa terlupa dimana pahala..hatinya seorang tua dipinggirkan..membiarkan anak2 menangis di hutan...mengagungkan yang kelam..entry ni hanya nak sntai je..ingat memperingati..kalau korang nak memperingati pun boleh jgak..bagitau apa yang biasa kita terleka..end

7 comments:

lionteen said...

ayat2 tersebut,sukar tuk difahami..

amat berbunge2

lalala

~Cinta Cukulet~ said...

selalu terleka dengan masa silam, sampai terlupa nak bergerak ke hadapan huhuhu

mae said...

to lionteen..
nanti kite bgi pham..
berbahasa jiwa bangsa..lalala

to cintacukelet..
terus bjalan..huhuhu

meo188 said...

nak belasah budak nie ke?

fazlisa rohali said...

u r tagged babe

mae said...

to meo188..
jangan pernah..

to fazlisa..
dalam perjalanan

web hosting india said...

nice one post.