23.6.09

Hati-Hati Dengan Hatinya


Assalamualaikum..Biarkan malamnya terus gelap dan siangnya terus terang bagai yang telah dilalui..biarkan dia dengan hatinya yang terus dengan pesona dunia yang bermimpi..tidak mahu sedikitpun disakiti ..adakah dia telah tersedar mungkin tiada yang semudah itu jika hatinya entah kemana di penjuru ini...di dunia ini..adakah hatinya telah berubah sekeras batu membina empayer keangkuhan yang tidak bisa dirobohkan dengan berbaris perkataan...adakah pengkhianat itu merasuk halus kejiwanya ..kata-kata pengkhianat itu masih jelas kedengaran berbicara...biarkan ia begitu sampai suatu hari nanti..hulurkan tangan buat yang memahami...

Cerita tentang hati..dari hati kepada hati..apa yang kita kisahkan ..mungkin perkongsian dalam perjalanan hidup ini memerlukan kita lebih kisah...lebih memahami ... kita terkadang terlupa menilai hati seseorang atau tersalah tafsir kewujudan hati itu di sekeliling kita...dari permulaan itulah..terciptalah hati sapa plak hilang ni...aku dah tak faham entry aku semenjak dua menjak ni..semacam sedih je..sayu je..tapi kenyataannya aku paling happy..harap korang buat2 paham je(angguk kepala)..

tercerita pasal hati plak..hati aku ok lagi..jangan berhati-hati sangat ngan hati aku..yang aku kisah sekarang lutut aku semacam retak..aku telah terjatuh..mana mungkin aku terjatuh..aku telah tersungkur..memang sakit..kalau x sakit aku nak try jtuh skali lagi(x syang mulut ni)..mungkin aku sedikit berkecil hati sebab x bleh bergerak sepantas..namun dari situ aku atau kita boleh pelajari sesuatu..jangan terlalu mencuba sesuatu di luar kemampuan..coba kau coba memahami dahulu...

esok mungkin hari rabu..mungkin 24 jun..mungkin esok transfmer mngganas..mungkin esok adalah sesuatu..aku tunggu hari esok..esok masih ada..

13 comments:

Along Arman said...

napa entri cam sedey jer nie?
ada masalah ker mae?
kalo de masalah jangan dipendam..
makin parah jadinya...

guaner leh jatuh lok tuh?

Eyda Chan said...

nice.. tp ni kamu mcm jatuh cinta la..

ekino said...

nice writing! i like..hihi :)

n betul ke jatuh?..hati2 after diz! :D

kuIna LadyInRed said...

akan ku coba memahami hati mu...

lionteen said...

skt lutut ke?

la..
ciannyee..

mintak jalaludin hassan ubt sakit lutut..
hhe

~Cinta Cukulet~ said...

susah nak paham hati orang lain...hati sendiri pun kekadang tak kenal hihii

Framestone said...

out of topic--> mart ek berbaju batik nie.. if nk tgk bro berbaju batik... kne tgu hari khamis la huhu... mmg tutup perut pun

mae said...

to along..
..mana ade sedih along,cuma terbiasa..tang jtuh tu tercuai skit..

to eyda chan
..nice..thanks.
.jatuh cinta?mungkin lebih teruk dari tu..

to ekina..
nice reader..i'll alwy like..
mmg btul2 jatuh..mmg btul2 hati2 lps ni..thanks..

mae said...

to kulna..
kau mesti coba..kau mesti..
hatiku mesti difahami..

to lionteen..
dah mintak dah..tapi dia bagi mnyak dagu..he

to cintacukelat..
..sukar dimengertikan..

mae said...

to framestone..
lpas ni kena pkai bekong..

miss GAZA said...

lutut kamu skarang cana bro?
ok2 ajekan?

mae said...

boleh dikira ok sis..tpi kekesengalan lutut msih terasa..thanks

Website Developer India said...

nice one.. keep it like this.