20.5.09

Hari Pengantin


Assalamualaikum...begitulah lumrah dunia..bila jodoh dah sampai maka kawinlah dan begitulah sebaliknya kalau tak ada jodoh lagi tak kawinlah(ayat yang mudah difahami dan mudah dipraktikkan)perkahwinan adalah ikatan ibadah yang menyempurnakan kejadian manusia di muka bumi ini..cinta yang sempurna(jadi jangan kacau rumahtangga orang)gambar pengantin menjadi bukti tajuk aku kali ini begitu serius dan mana mungkin diambil mudah(nak cerita pasal kawin da)gambar pengantin ini mungkin kesalahan editing yang tidak disengajakan atau tukang pengedit yang matanya semakin malap...tapi bagi aku ada yang menarik disebalik senyumannya dan tidak salah kalau aku menggantungkannya disini(jangan marah mala..peace)

bersempena cuti sekolah yang mendatang tiba ni..maka berpusu-pusu atau bahasa yang lebih mudah merupakan kesempatan yang terbaik bagi mempelai dua sejoli melangsungkan perkahwinan..aku pun tak terlepas dari bahana ini tapi bukan sebagai pengantin tetapi sebagai tetamu yang dijemput bagi memeriahkan majlis(tukang makan je)..tapi tak semuanya indah bila ada kad undangan yang sampai di atas meja aku yang sentiasa kemas ini mempunyai tarikh yang bertindan(siapa yang bersalah?)...tapi itu semua retorik dunia..aku bisa datang dan pergi sesuka hati(kalau tak sempat mintak maaf banyak2)

dan sebenarnya aku tertarik dengan isu-isu yang pernah aku terbaca mengenai mendirikan rumah tangga ni..kupasannya agak menarik tapi aku tak nak pergi panjang lebar tapi hanya sebutkan dan mungkin juga korang boleh bagi pandangan korang..ikhlas atau hipokrit adalah hak anda..."nak yang halal( kawin) pun susah "aku pun dah tak ingat kat mana aku baca tapi maksud dia kat sini terlalu mudah nak buat maksiat pada masa sekarang berbanding kawin yang terlalu leceh..nak kena kursus kawin la..check hiv..kenduri kawin yang grand la...wang hantaran yang tinggi wa cakap lu..memang tabiat orang sekarang kot banding dengan cara haram yang mudah(as simple as abc)lu cakap wa..

10 comments:

lionteen said...

nk kawen..
haha

mae said...

to lionteen
..bwak2 bsabar linteen..

~Cinta Cukulet~ said...

benda baik, memang la susah dulu, tapi senang kemudian..

benda buruk memang la senang dulu tapi kendian baru susah- anak luar nikah, aids, siflis, belum lagi kemurkaan Tuhan

jadi..kawenlah..hehehee

mae said...

to cinta cukulat
"tapi senang kemudian"harp2 begitulah..jngan tak tertanggung hutang plak..

p/s apa salahnya dipermudahkan yang halal..

puteri said...

hurm.. tu lah yg slh zmn skrg. smua dh brputar-putar-belit. baik dpndg buruk, buruk dpndg baik.

ohya, trigt stu hadis yg brmksud "prmpuan yg baik ialah yg ringan maskahwinnya" atau dlm sbutn lain "prmpuan yg baik adlh yg mudh dikahwini"

wallahua'lam

milimilo said...

edit kat mata tu yg nmpk pelik kot ;)

mae said...

to puteri
bagus la puteri kita ni siap bagi hadis lagi..
perempuan yang baik untuk lelaki yang baik

to milimila
mata ngan gigi...cam tlebih sudah..

puteri said...

"prmpuan baik utk llaki baik" lg hbt, ayt Quran tu

mae said...

to puteri
buat petunjuk dan pedoman untuk kita

Web designer India said...

nice one post is this.