18.1.08

Biar Apa Orang Kata -joke anda

Biar apa pun orang nak kata...
orang lain x tau...masalah kita...
semua kita kena tanggung.....



biar orang kata saya x pandai jaga anak,dera anak la...semua tu saya x peduli...kalau bab jaga anak ni kira saya dah terlebih terer...semua buku bab jaga anak ni saya dah hafal...sebut saje...'mengajar anak2 ke jalan yang benar'...dah hafal dah..lagi..'cara menampar anak dengan betul'..dah..'cara2 memaki hamun anak'..dah..cam ne orang bleh cakap sya x pandai jaga anak.....cuma satu je masalahnya...bile anak saya pukul saya...saya kena balas balik...pantang datuk nenak saya kalau ada orang pukul saya....


biar orang kata saya ni x berperikemanusiaan,x sayangkan binatang langsung...sepak kucing la...tendang lembu la....diorang x paham lngsung masalah saya...saya sayang sangat kat binatang...saya berubah pun ni ada sebab...bukan sebab binatang ni suke berak kat rmah saya....tapi...ada ke patut masa saya pegi zoo ari tu...saya nak bawak balik king kong...tapi diorang x bagi....ada ke patut....sebab tu smpai skarang saya benci binatang....



biar orang kata saya ni pelajar yang malas....saya x kecik hati pun...hati saya sekeras kerikir...tajuk drama ni....saya bukan malas cuma segan je....mane la tau kan..nanti blajar sungguh2...kawan lari plak...x de masa nak kluar ngan kwan2...dah kukuh kot alasan ni...orang akan pikir bdak pemalas x de masa depan...fikiran yang kolot....dalam satu kemalasan itu ada seribu kerajinan....kira kena beri contoh jgak ni...kan ada yng pening...saya malas baca buku sebab saya kena masak nasi..sapu smpah..basuh kain...dalam buat kerja tu saya pikir belajar....diorang mane nmpak saya study....yang paling penting saya nak berjaya..dalam hidup...amin..


biar orang kata saya x sayngkan mak...lari dari rumah...saya bukan lari dari rumah...saya kluar jap ambik angin...untuk tumbesaran yang sihat...nak dimulakan crite....dalam sedap2 ambik angin..tetiba datang sorang makcik ni...dia tanya saya sedang buat ape...saya pun jawab dengan ikhlas....buat bodoh....betul2 bodoh dia bagi kat muka saya....nasib baik la sya ni jenis x suke lawan org tua....kalu lawan pun saya yang masuk longkang nanti....dah panjang crite ni...kasi pendek skit....nak dipendekkan cerita...makcik ni antar saya kat balai polis...kata saya sesat....saya bukan sesat...cuma x jumpa cari jalan pulang....ke jalan yang benar...polis tu tanya asal basah...siap ada bendasing kat badan saya....saya dngan ragu2 bagitau....jatuh longkang...terjatuh kot...kira taraf baik jugak saya ni...x bagitau kejahatan orang lain...bukan x nak bagitau benda betul...cuma nak berterima kasih pada makcik tu...hantar saya kat balai polis ni...makcik tu dah lempang saya smpai masuk longkang...huhuhu...sakit tahap dewa 19...sekarang baru saya paham....jangan menyeluparkan mulut dengan orang tua...nnti bau longkang.....




biar orang kata saya kuat makan...tu yang saya x paham...ape yang kuat..ape yang makan...setahu saya...saya makan cam biase...orang makan..saya makan...orang x makan..saya makan skit...ape yang pelik sngat...manusia mmg suke buat crite...memandai je..yang saya tau..saya ni x suke mmbazir...pantang sya tngok makanan x habis...bedal je..takkan tu salah...saya pun jadi marah la..angkat tangan pun xnak...rasa nak langgar je belakang dia...


biar orang kata saya x pandai jaga kebersihan tandas awam...macam mane saya nak jaga...nak masuk tandas awan pun dah memudaratkan hidung saya...wangi semerbak...debunga mewangi...semua orang pandai berkata-kata...cam diorang best sangat...nak kata saya x pernah masuk plak...kan x logik...betul2 999 baru saya masuk...saya jaga tandas tu mcam diri saya sendiri...cam best je ayat ni...bertindak mengikut arahan...pam slepas digunakan...dah ikut...jangan membuang sampah...ikut aje...jangan membuat iklan di sini...yang ni susah skit...pasal tangan gatal skit...x bleh duduk diam...langgar skit arahan...silap2 nnti cleaner kat situ mintak bayar....takkan buat iklan x nak bayar...jadi kesimpulannya menabunglah selagi boleh menabung...satu untuk sekarang...satu untuk masa depan....



biar orang kata saya x pedulikan kawan2...saya sayang sangat kat kawan2 saya...muahhh...rasa macam nak sehidup dan semati....masalahnya x boleh...diorang mati dulu...kan payah tu...macam2 benda saya buat nak bagi diorang tau sayng saya kat diorang...saya banyak perabih masa saya untuk diorang...nak kena ikut main boling la...kalau diorang pandai takpe la...ni buat malu je...bdak2 tengok pun suke...bleh pulak bola boling diluncurkan ke blakang...sah tangan kena aligment balik....dah satu hal...ada kawan ni pulak ajak pegi rumah bakal mak mertua...ni jenis penakut ni...x pegi kan kata x sayang...pegi je la dengan sopan santunnye...letih plak tengok kawan terketar2....cepat2 ajk balik...kan dah banyak benda yang saya buat untuk kawan2 saya...cam ne orang bleh ckap saya x pedulikan kawan2...mungkin masa saya tido kot..gempa bumi pun x kan bangun...biasa la...mengejar mimpi2 semalam....



biar orang kata saya ni suka shopping...membazir duit..betul ke ni su?...beli barang2 yang x berkaitan dengan hidup...ada ke patut beli batu nisan..untuk diri sendiri...btul2 sedar diri...saya shopping pun bukan untuk kepentingan saya sorang...untuk kawan2 jgak...beli perfume pun kawan2 bleh pakai...tu yang kena beli bnyak2...kan x membazir tu...dapat pahala la skit...kalau x ditolak dengan aktiviti2 mengumpat orang la...mengutuk orang la...mengumpat kambing tepi jalan pun kira dosa jgak ke?....bagi saya la...x tau la orang lain....shopping ni bagus sebenarnya...kluar peluh skit...pusing satu mall tu 2,3 puluh kali...boleh cam skit jaga ngan cleaner kat situ...nnti muka kita bnyak skit kat cctv mall tu...kalau ada rezeki...boleh jadi suspek pencuri tisu tandas...jadi ape yang nak saya bagitau pasal shopping ni...pikir dulu sebelum buang...buang dalam tong yang betul...tong kaca ada...tong kertas pun ada...tong baby je yang belum diluluskan oleh kerajaan malaysia yang pandai buat undang2....






biar orang kata aku budak kecik..x tau ape2...kata2 itulah yang memberi aku beribu kata semangat...aku x kan lemah di situ...mungkin kata2 mereka itu benar pada zahirnya...tetapi kedalaman jasad ini tertanam jiwa2 membara...tak mahu disingkir tangan2 kepalsuan keduniaan....akan aku potong tangan2 itu...biar tiada penderhaka nanti....takkan ada nanti yang berani berpaling...mengiyakan yang bersalah....mengabadikan yang benar....takbir...


perhatian:gambar2 yang tersebut x ada kaitan dengan cerita.....maknanya..tiada kaitan samaada yang hidup ataupun yang x brape nak hidup...atau x sabar nak mati....cuma gelak2....ketawa2...suke2....sengeh2...contoh terbaik ada kat atas...mohd apai kat atas ni....mmg sengeh yang terbaik...setakat ni...klau ada yang dpat lawan sengeh dia....nanti aku upload....atau korang yang uploadkan....bleh jgak buat tajuk sengeh2 yang menarik....kalu korang ada yang kira x puas ati...x brape nak suke crite yang aku buat ni...x brape suke gambar korang ada dalam ni....nak bagi tajuk kat aku ke...bagi la komen yang membina dan x memudaratkan aku....yang sentiasa kritikal....berikan kerjasama..semoga hidup anda x diselubungi mat rempit....

2 comments:

pauline said...

bravo votre blog est très bien fait !moi j ai 10 ans et j ai fais un blog avec mon copin.il a 10 ans comme moi.bravo bravo bravo il est tres tres tres bien fait

Web designer India said...

this is really cool.. i like that.