30.6.09

Sapa Punya Bini Ni

Assalamualaikum...Seperti kebiasaanya kawin dan kawin..sapa plak yang nak kawin ni..terpaksalah aku cuti lagi..dan lagi..mana laki dia ni..pegi rumah pak mail kot..x siap2 lagi rumah orang tua tu..nak kena terminate ni..susah jadi kontraktor yang baik ni...gambar ni time bertunang..jadi malas aku nak edit gambar laki dia pasal x pakai kostom...muka laki dia susah sikit nak edit..mencabar..dia punya photographer memang lebih dari pro...x payah tempah..dia offerkan diri...takyah bayar..nanti mingggu depan akan diupdate..

bersempena dengan ini aku akan bercuti mulai esok sampai hari ahad...aku akan update selepas tarikh tersebut..bersempena ketiadaan aku ni jugak..harap korang dapat jaga blog ni macam blog korang sendiri..jangan sepah2kan sudah..selamat tinggal..

Masih Ingin Memandangmu

Assalamualaikum...Tidak ada rangkap kata-kata untuk bercerita..tidak ada ungkaiannya dalam masih ingin memandangmu..hanya ingin memandang dan terus memandang sehingga penamatnya..tidak akan pernah kesal..

29.6.09

Award Kesetiaan Untuk Kamu

awr2


Assalamualaikum...Akhirnya award aku untuk kamu sudah siap..aku dengan berbesar hati nak hadiahkan untuk semua teman aku..x kisahlah follower ke..x follower ke..asalkan yang tahu aku kat sini..yang nak tahu aku kat sini..yang seperti tahu aku kat sini...terima kasih kerana sudi temankan aku kat blog ni..silakan ambik..jangan segan2 plak..

Aku seperti terbiasa tak tahu nak bagi award apa..apa yang tertulis tu adalah yang terlintas kat pemikiran aku..award kesetiaan..tak ada apa yang sinonim dengan tajuk..hanya bermain dengan perkataan..harap korang terima dengan ikhlas..korang mesti..terima kasih sekali lagi kerana menjadi kawan yang baik..

28.6.09

Bermimpi Mimpi-Mimpi Semalam(header)


Assalamualaikum..Aku bermimpi semalam mimpikan mimpi-mimpi hari ini..merantau bintang sendirian tanpa ada si perawan lagi disisi..aku terus diulit kata-kata kesal yang sedikit pun tidak mahu mengasihaniku..aku terlalu ingin berkata-kata menyatakan masih ada sayang itu...mendambarkan yang terindah di akhir nanti..

Untuk kesekian kalinya header aku berubah...mungkin merubah kepada yang lebih baik atau hanya mengindahkan pemandangan mata..mungkin itu retorik aku sendiri melembutkan hati supaya setia disini...aku pasti setia jika diizinkan..dan mungkin berakhir kalau pencuri kabel bermaharajalela kembali...bercerita tentang kalau..aku saja nak buat entry ni untuk kawal penukaran header mengikut masa yang sesuai dan memperingati kembali header2 yang pernah berada disini..sebagai kenangan..

Tajuk header bermimpi mimpi2 semalam..tak ada apa yang lumrah..cuma penceritaan aku tentang apa yang terjadi hari ini..semalam dan kenangan..semua yang aku rasa sesuai apa yang aku rasa..apa yang mereka rasa..apa yang hanya untuk aku..bentuk penceritaan adalah sama dan aku sekuat hati cuba mengurangkan kerosakan pada bahasa...jika penceritaan aku ada menyakitkan mana2 pihak..harap maaf,tidak disengajakan.

27.6.09

Majlis Hari Bapa 09 (jom makan)

Assalamualaikum...tanggal 25 jun 09..bertempat di kediaman rasmi aku telah diadakan majlis jom makan bersempena hari seorang bapa..majlis telah berlangsung selepas maghrib dan segala atucara majlis telah berjalan lancar dan apa yang tidak lancar adalah ketibaan satu lagi kek yang dijanjikan disponser oleh abang aku masih tidak kelihatan..bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini maka terpaksalah majlis diteruskan kerana budak2 terus mengganas..majlis ini juga disekalikan dengan majlis doa selamat/sembahyang hajat pada sebelah tengahari bersempena pemergiaan adik aku ke utm..dan untuk memeriahkan lagi majlis ..sambutan hari jadi aku termasuk sekali sebagai pelengkap jadual...

Tidak lengkap majlis jika tidak ada kek..tidak lengkap kek kalau tidak ada sponser..sapa yang sponser kek ni?macam tak ikhlas je..

Kek ni tidak kurang pentingnya..melambangkan aku masih ada..dah bertambah umur aku..tapi kat kek ni semcam berkurang je umur aku..tak sampai 20 pun lagi umur aku..hihi


Kek ni khas untuk adik aku yang bongsu..dia dapat masuk utm..awal thun ari tu dah msuk dah utm..tukar um plak...last2 utm balik.. dia dapat gali petroleum kat utm...

jemput makan..ini je yang termampu..sudikan diri..kalau nak makan makanan berat sila ke kaunter sebelah(makan batu ke?)..

memang meriah kalau ada budak2..lagi meriah kalau ada kanak2 riang..bleh plak dia main kejar2...kena paksa beratur ni..kalau tak bersepah makanan..


sila2 makan...takyah peace2..lepas ni pegi basuh pinggan..haha..cerita pasal peace ni memang buat aku gelak..ada dulu skali aku tersilap tulis jumlah peace kat borang inspection...macamana boleh tertukar peace dengan piece..memang gelak besar la diorang..aku gelak kecik je..


masa penyampaian hadiah..masalah budak2 sekarang..tak dengar cakap..orang suruh senyum bukak mulut..dia tutup plak..x kisah janji senyum time ambik gambar..

maka berakhirlah majlis..dan baru sampailah kek satu lagi..terima kasih pada yang sudi menyudikan diri memeriahkan majlis..kehadiran anda amat dihargai..

p/s :lambat skit update majlis ni..memory card camera bleh plak korup..nasib baik bleh recover blik..award untuk korang dalam proses..nnti aku bagi..segan asyik korang je bagi..end

24.6.09

Award Dari Lionteen


Assalamualaikum..cik lionteen kita ni bagi award la..dia cakap ikhlas untuk follower dia...wajib ambik sorang satu..dia ada cakap dia merapu-merapu..dia bercakap lagi dia sayang kita sume..terima kasih untuk award tu cik lion..nanti kita bagi jgk(dah bnyk kali jnji ni x buat lgi)..

Doakan Buat Aku Untuk Kita


Assalamualaikum..Hari esok sudah sampai di hari ini..hari ini telah menjadi hari semalam..namun dihari-hariku mungkin masih panjang jika itu ketentuan..biarkan aku berteduh di hati-hatinya..biarkan aku lukiskan hati-hati mereka..biarkan aku berbisik kata-kata kesal...biarkan aku ketawa melihat darah itu mengalir..biarkan malamku terus gelap kerana aku setia menemani sang bulan dihujung-hujang malamnya..namun doakan aku untuk hari lahir yang kesekian kalinya...semoga hari2 mendatang menjanjikan yang terbaik..untuk kita

sudah setahun lagi usia aku bertambah...tak ada apa yang nak aku hiaskan..barangkali aku ingin menghadiahkan terima kasih pada yang sudi menemani aku sepanjang apa aku hidup..

berbagai kisah telah aku coretkan setahun ini..aku hidup didalamnya..mungkin ingin aku ingatkan kembali untuk suatu masa nanti..bermula dengan mimpi yang pulang,aku lukiskan lukisan anak kecil yang berjanji ingin pulang,aku pernah berjanji manismu di hiasmu terlalu merayu,takkan pernah menyesal biar kemana dia dimana,bagai dirasuk pergi tak tertahan dari berdosa,merubah sesuatu yang telah berubah biar tiada pengkianat nanti,aku mahu pergi si pengemis hitam,pepohon rimbun itu segar bagai sendirian mendambakan yang terindah bermimpi mimpi-mimpi semalam,meredah dia awan-awan menangis merindukan kemusykilan si pujangga,bayang-bayang menderu mengiyakan semua yang bersalah,mengagungkan diri yang lemah semoga tiada tangis yang berkesan,pengakhiran masih ada sayang itu,

23.6.09

Awards Dari MissGaza



Assalamualaikum..terima kasih buat missgaza kerana sudi bagi awards ni..buat susah2 je..dia suruh ambik dua2 ..takut berkecik hati katanya..katanya lagi wajib ambik..dan dia berkata2 lagi sebagai penghargaan...dan lagi..akhir kata terima kasih..nanti dibalas

Hati-Hati Dengan Hatinya


Assalamualaikum..Biarkan malamnya terus gelap dan siangnya terus terang bagai yang telah dilalui..biarkan dia dengan hatinya yang terus dengan pesona dunia yang bermimpi..tidak mahu sedikitpun disakiti ..adakah dia telah tersedar mungkin tiada yang semudah itu jika hatinya entah kemana di penjuru ini...di dunia ini..adakah hatinya telah berubah sekeras batu membina empayer keangkuhan yang tidak bisa dirobohkan dengan berbaris perkataan...adakah pengkhianat itu merasuk halus kejiwanya ..kata-kata pengkhianat itu masih jelas kedengaran berbicara...biarkan ia begitu sampai suatu hari nanti..hulurkan tangan buat yang memahami...

Cerita tentang hati..dari hati kepada hati..apa yang kita kisahkan ..mungkin perkongsian dalam perjalanan hidup ini memerlukan kita lebih kisah...lebih memahami ... kita terkadang terlupa menilai hati seseorang atau tersalah tafsir kewujudan hati itu di sekeliling kita...dari permulaan itulah..terciptalah hati sapa plak hilang ni...aku dah tak faham entry aku semenjak dua menjak ni..semacam sedih je..sayu je..tapi kenyataannya aku paling happy..harap korang buat2 paham je(angguk kepala)..

tercerita pasal hati plak..hati aku ok lagi..jangan berhati-hati sangat ngan hati aku..yang aku kisah sekarang lutut aku semacam retak..aku telah terjatuh..mana mungkin aku terjatuh..aku telah tersungkur..memang sakit..kalau x sakit aku nak try jtuh skali lagi(x syang mulut ni)..mungkin aku sedikit berkecil hati sebab x bleh bergerak sepantas..namun dari situ aku atau kita boleh pelajari sesuatu..jangan terlalu mencuba sesuatu di luar kemampuan..coba kau coba memahami dahulu...

esok mungkin hari rabu..mungkin 24 jun..mungkin esok transfmer mngganas..mungkin esok adalah sesuatu..aku tunggu hari esok..esok masih ada..

22.6.09

Tag Dari Fazlisa

Assalamualaikum...tag dari fazlisa..sebagai kawan yang baik lagi..aku sememangnya berupaya menjawab tag ini dengan serta merta dan tanpa pemikiran panjang..terima kasih pada fazlisa kerasa berbesar hati mengtag aku..


Tag 10 people after you're done!
I have. . . (a point for each one)

1. smoked.
2. consumed alcohol.
3. slept in the same bed with someone of the opposite sex.
4. slept in the same bed with someone of the same sex.
5. kissed someone of the same sex.
6. had sex.
7. had someone in your room other than family.
8. watched porn.
9. bought porn.
10. tried drugs.
#MY TOTAL: 5

1. taken painkillers.
2. taken someone else's prescription medicine.
3. lied to your parents.
4. lied to a friend.
5. snuck out of the house.
6. done something illegal.
7. felt hurt.
8. hurt someone.
9. wished someone to die.
10. seen someone die.
#MY TOTAL: 6

1. missed curfew.
2. stayed out all night.
3. eaten a carton of ice cream by yourself.
4. been to a therapist.
5. received a ticket.
6. been to rehab
7. dyed your hair.
8. been in an accident.
9. been to a club.
10. been to a bar
#MY TOTAL: 3

1. been to a wild party.
2. been to a Mardi Gras parade.
3. drank more than three alcoholic beverages in a night.
4. had a spring break in Florida.
5. sniffed anything
6. wore black nail polish
7. wore arm bands.
8. wore t-shirts with band names.
9. listened to rap.
10. owned a 50 Cent CD.
#MY TOTAL: 1

1. dressed gothic
2. dressed girly.
3. dressed punk.
4. dressed grunge.
5. stole something.
6. been too drunk to remember anything.
7. blacked out.
8. fainted.
9. had a crush on a neighbor.
#MY TOTAL: 2

1. had a crush on a friend.
2. been to a concert.
3. dry-humped someone.
4. been called a slut.
5. called someone a slut.
6. installed speakers in your car.
7. broken a mirror.
8. showered at someone of the opposites sex's house
9. brushed your teeth with someone else's toothbrush.
#MY TOTAL: 4

1. consider/considered Ludacris your favorite rapper.
2. seen an R-rated movie in theater.
3. cruised the mall.
4. skipped school.
5. had surgery.
6. had an injury.
7. gone to court.
8. walked out of a restaurant without paying/tipping.
9. caught something on fire.
10. lied about your age.
#MY TOTAL: 4

1. owned/rented an apartment/house.
2. broke the law in the police's presence.
3. made out with someone who had a gf/bf
4. got in trouble with the police.
5. talked to a stranger.
6. hugged a stranger.
7. kissed a stranger.
8. rode in the car with a stranger.
9. been harassed.
10.been verbally harassed.
#MY TOTAL: 5

1. met face-to-face with someone you met online.
2. stayed online for 5+ hours straight.
3. talked on the phone for more than 4 hours straight.
4. watched TV for 5 hours straight.
5. been to a fair.
6. been called a bad influence.
7. drink and drive.
8. prank-called someone.
9. laid on a couch with someone of the opposite sex.
10. cheated on a test.
#MY TOTAL: 5

RESULT : 35


If You Have Less Than 10.. write [im a Goody Goody]
If You Have More Than 10.. write [im still a goody goody]
If You Have more Than 20..write [im average]
If You Have More Than 30..write [im a bad kid]
If You have more than 40..write [im a very bad influence]
If You Have more than 50..write [im a horrible person]
If You Have more than 60..write [i should be in jail]
If You Have more than 70..Write [i should be dead]

keputusan yang memberangsangkan...nnti kita cuba lagi..tak mahu tag sapa2 sebab tag ni susah sangat..kalau ada sesapa yang berkenan nak buat..bagitau aku..nanti aku bagi markah..just 4 fun..

17.6.09

Terleka Seperti Seketika

Assalamualaikum..peraturan waktu terlalu memaksa sehingga ada yang terkapai-kapai kelemasan dan tidak terdaya melangkah lagi..walaupun telah jauh kita berjalan dan belum menemui penamatnya namum langkahan itu perlu di teruskan selagi berjasad..teruskan berjalan dan buat seketika toleh ke belakang mengenal sejarah..jangan hanya menelan suapan sejarah yang sesuatu semuanya indah..waktu tidak akan mengasihani yang terus rebah..

seperti ada dalam sejarah..aku terleka lagi dan tempohnya agak lama..mungkin tidak ada jalan cerita yang boleh diadaptasikan menjadi sesuatu yang bermakna..hari-hari adalah sama menunggu suatu ketika agar semuanya tenang..agar semua orang bisa melupakan kesan2 yang aku olahkan untuk hari yang mendatang..aku mencipta sejarah ini untuk membuang iri hati mereka yang jelas merobek keinginan aku...tercipta sejarah ini untuk masa depan(hanya untuk aku..)

terasa lama dah tak menulis rangkap2 kat blog ni..kita kadangkala terleka atau terlupa apa kita sebagai manusia..bermula dari benda2 yang jelas di mata kita hingga yang terlalu kabur..benda yang kita tahu dan buat2 tak ambik tahu..terleka dengan dosa terlupa dimana pahala..hatinya seorang tua dipinggirkan..membiarkan anak2 menangis di hutan...mengagungkan yang kelam..entry ni hanya nak sntai je..ingat memperingati..kalau korang nak memperingati pun boleh jgak..bagitau apa yang biasa kita terleka..end

10.6.09

Cerita Yang Hilang

Assalamualaikum...Rintik2 hujan masih kedengaran..masih melagukan irama alam yang menenangkan ... dan aku masih lagi mendengar tangisan bak helai tawa semalam...dan tetap masih mengingati dari mana datang sayang itu..semua itu cerita hidup kita..kita yang menulis setiap rangkap..setiap nokhtah dan pengakhirannya..tetapi ketentuan bukan milik kita..walaupun sekuat mana kita ingin memadamkan sesuatu rangkap..ia akan masih di situ..masih menjadi cerita kita dan mungkin menjadi cerita yang hilang...

tak ada apa pun yang hilang...cuma nak ingat balik apa yang pernah aku belajar dulu..rugi plak rasanya kalau tinggalkan penat lelah nak blajar benda2 macam ni..aku suka mengedit video dulu..tiap2 hari dok study bedaah ni,sampai tak tido malam..pagi baru aku tidur(aku ponteng kelas ke ni?)bukan ponteng..x menghadiri kelas je..dah 3 tahun rasanye aku x edit video..terlintas plak nak edit.. lpas ambik video orang kawin hari tu..takkan nak kosang je..kena la edit buat sedapkan mata memandang..terkial2 jugak aku nak ingat balik..nasib baik la aku x nyanyuk lagi...

macam2 sofware ada nak edit video ni..tapi aku pling berminat..combustion..dia punya ciri2 memang best..boleh buat effect api,air,kabus..boleh paint..adjust color..keying..dan yang seadanya..dan pasal ni la jugak kepala aku retak dok pikir cara ia berfungsi..bersungguh sungguh aku belajar akhirnya aku berjaya..berjaya dapat basic je(merendah diri)..

kat bawah ni adalah hasil yang ringkas untuk kembalikan ingatan aku..malas nak ltak pnjang2 takut korang terpegun plak..fail kecik je..nak tunggu dia upload bukan main lama..internet 2..3..menjak ni makin slow skit..wayar dalam laut terputus plak ke?tu pasal aku lambat nak lawati korang(alasan yang kukuh)ok la..layan..7 second movie..




video

8.6.09

Gilakan Kau


Assalamualaikum...Tidak semua perkataan mampu menterjemahkan apa yang kita rasa,apa yang kita mahu bahkan apakah yang kita mimpikan..setiap sendu kata itu hanyalah putaran dunia yang silih berganti yang tidak akan memberikan kita jalan yang semudah jalan ke neraka..kita terlalu sinis mendidik diri mengejar kealpaan membiarkan lidah berbicara sendirian tanpa penjaganya..gilakan kau mungkin jalan pintasnya jika ada yang tertahan dari berdosa...aku dan kita ada persamaan kata yang nyata..

semua gila...sapa yang gila plak ni.. tak ada siapa yang gila cuma minggu yang menggilakan..dah la tengahari kepanasan,malam pun panas jugak..ditambah plak ramai yang kawin cuti sekolah ni..rasanya tetiap hari aku gi kenduri,ari ni pun aku pegi..memandu pun ada hal jugak,bersepah kereta atas jalan..x reti nak duduk kat rumah diam2 ke..lepas tu tak bleh log blog la..yahoo pun x leh log..nak check email pun susah..kena dengar budak2 nangis tiap2 hari..bateri kereta tercabut..bateri hnset pun korn..tersuka plak awek orang..bla..bla..bla..(merungut nampak)

Aku bukan merungut..saja nak terasa membebel kat sini...mesti korang tak suka kalau aku merungut pasal hidup aku kat sini..mungkin jugak aku tak suka korang buat benda sama..kalau nak lepaskan tension pun kena la berpada pada..maki hamun tak ingat dunia...korang punya blog korang punya hal..ape kisah..tapi aku kisah sangat,takut korang terdidik dan terbiasa berakhlak sebegitu..nanti kat luar pun jadi terbiasa...aku pun dulu berblog pun maki orang jugak..tapi macam tak ada faedah..buang masa je..maka jadilah yang lebih baik..ok la saja je nak santai dengan korang..aku nak rehat kjap...

6.6.09

Award Dari Shazha


Assalamualaikum...terima kasih buat shazha kerana sudi bagi award..award ni khas untuk follower dia..aku terima dengan ikhlas dan takkan pulangkan balik..nnti kalau aku ada kelapangan aku akan buat award jugak untuk korang..sejak 2..3..ari ni kelapangan masih kurang...in the end

4.6.09

Award Dari Aqila


Assalamualaikum....terlebih dahulu sebelum terlebih sudah aku sebagai penerima award untuk kali ini mengucapkan terima kasih kepada pembuat award iaitu aqila yang semcam ketahuan yang aku suka dihargai..segala penat lelah anda amat dihargai(buat susah2 je)..award ini ditempah khas untuk followernye yang tidak segan silu mngikutnye kehulu kehilir..aku tlambat sikit ambik award ni kerana di luar kawasan liputan dan tidak bersiaran seketika...maka hari ini aku bkesempatan mengambil award ini..lihatlah dunia..hehe

tetapi tidak semuanya indah kerana ianya bersyarat..x kisah lah janji dapat award..syarat yang pertama..

1.kenapa menfollow aku?
seperti kebiasaannya..sebagai kawan yang baik sudah semestinya aku menfollow ke mana pergi kawan aku ni..mudah untuk dijejaki..

2.apa yang korang nampak kecacatan award aku buat ni?
aku x nampak(tngah pejam mata)..kewujudan award ini dihargai..cuma ketrampilannya agak flat...kerja tangan agak kasar(edge comot skit)..jangan marah plak cik aqila..komen membina..untuk masa depan anda jugak..in the end

Tag Dari Lionteen


Assalamualaikum.. seperti yang telah dijanjikan..aku mesti menjawab tag ni..aku mesti(versi mentari merah)...seperti kebiasaan..sebagai kawan yang baik aku akan menjawab tag ini seikhlas hati..tidak akan ada prejudis yang akan menguris hati korang..baca dengan tenang dan tabahkan hati kerana ini versi mae..terima seadanya..
p/s..kalau korang nak tag aku lpas ni..aku akan terima bgantung pada situasi tag tersebut..jangan bkecil hati kerana kita telah dewasa(budak2 main jauh2)

1. What were you doing five years back?
-belajar macam mana nak design bangunan yang tak akan runtuh dan kalau runtuh jugak aku belajar salahkan orang lain yang terbabit..(versi dunia yang kejam)

2. What are the five things on your to-do list today?
- tidurkan diri,bangun dan tidur balik.. (versi penat)
- makan nasi sambil dengar budak2 menangis (versi x selera)
- baca mesej hp adik aku (versi kena pelempang)
- tengok langit (versi makan hati)
- kemas rumah (versi tengok je)

3. What are the five snacks you enjoyed munching?
- snacks yang aku x beli (versi pinjam)
- snacks yang thidang atas meja (versi anak buah nangis)
- snacks yang exp (versi x buang)
- snacks orang bagi (versi free)
- snacks jari (versi hbis stok)

4. What are the five things you'd if you turned to be a billionaire?
- tolong kekawan bayar hutang,siap double lagi,aku jadi along plak (versi baik)
- buat rumah yang aku design tahap dewa,biar engineer meleleh nak construct (versi bmegah)
- nak buat promosi bisness aku,beli satu dapat sepuluh (versi bankrap)
- sapa yang nak kawin dengan aku,aku bagi 100 juta (versi cinta itu buta)
- tolong orang yang mintak tolong (versi x paham)

5. The five persons I wanna tag.
-kepada sesiapa yang sudi..kalau x sudi takpe...aku x mahu memaksa sebab tag ni susah sangat..3 malam aku tak tidur buat bedaah ni..kalau korang berjaya buat tag ni khabarkan kat aku..nanti aku check (versi sudikan diri)

3.6.09

Janji Untuk Pulang

Assalamualaikum....ada yang tertinggal setelah aku berjanji untuk pulang dan ada yang aku tinggalkan sebagai cerita yang hilang...semua kisah adalah perjalanan hidup yang kita ratapi seumur usia..jangan persiakan walaupun satu langkah kerana langkah itulah kita telah dewasa..aku masih mencari cerita yang telah aku hilangkan..semua tentang kita..

akhirnya aku pulang ke kampung sentosaku(blog)...banyak cerita dah aku tertinggal dari korang..nanti malam aku ronda2..aku dalam situasi keletihan lagi ni jadi malam kita cerita..pepagi ni x ada idea nak update ape cuma pemberitahuan aku telah pulang..

sepanjang ketiadaan aku ni..aku tengok kak jie makin kurus..kesian kat kakjie tu..dia cakap korang tak bagi susu pun..dah kebulur dia..nak bagi dia susu dulu..nanti update..in the end